Home Forums Competitie Vierde divisie —Poule 4B— eindstand voorspellingscompetitie

Login Registreren
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #15969

    We hebben een Winnaar!!! Werd hij vorig jaar nog tweede achter mijzelf en daardoor eerste omdat ik voor spek en bonen mee doe. Dit jaar heeft hij op eigen kracht de titel veroverd!! Nog even terug naar vorig jaar toen Gerard, want daar hebben we het over, op de laatste dag van de één na laatste plek opstoomde naar de tweede door maar liefst negen ploegen op de juiste plek te voorspellen!

    Dit jaar pakte hij in de laatste voorspellingsweek (na aandringen van mij toch nog zijn voorspelling aangepast, maar dit had uiteindelijk net niet uitgemaakt) 12 punten, waar de rest achterbleef met maar 6 of 8 punten. Hierdoor schoof Gerard maatje Gerbrand voorbij met maar vier puntjes:

    Tussenstand Voorspellingscompetitie 4B

    positie	positie	Naam . .	punten	punten
    week 26	week 25	(Team) . 	week 26	t/m week 26
    				
    1	3	Gerard (DBVE)	12	276
    2	1	Gerbrand (DBVE)	6	272
    3	2	Pascal (FORZA)	8	272
    4	4	Krijn (DOSC)	6	262
    5	5	Joost (DCC-1)	6	242
    6	6	Winfred (DBVE)	8	224

    Alleen betekende dit nog niet de eindstand want de eindstandvoorspellingen moisten nog meegenomen worden! Wederom blonk Gerard uit met vijf goede eindstanden, waar Joost volgde met 4 goede en Pascal alleen de nummer 1 en 14 goed had!

    Dit levert de volgende eindstand op na 26 weken keihard voorspellen:

    Eindstand Voorspellingscompetitie 4B

    Eind	positie	Naam . .	punten	punten
    stand	week 26	(Team) . 	eindstand	totaal
    				
    1	1	Gerard (DBVE)	25	301
    2	2	Gerbrand (DBVE)	15	287
    3	3	Pascal (FORZA)	10	282
    4	4	Krijn (DOSC)	15	277
    5	5	Joost (DCC-1)	20	262
    6	6	Winfred (DBVE)	15	239

    Zoals te zien maakte dit voor de uiteindelijke eindstand geen verschil, waar dit andere Jaren zeker wel het geval was.

    Kortom, Gerard van harte gefeliciteerd en dit jaar valt er niets af te dingen aan je eindoverwinning. duidelijk de sterkste op meerdere fronten zoals we ook bij de statistieken zullen zien!

    Je mag wederom een cd of dvd uitkiezen, waarvan ik je een lijst op zal sturen, of je moet er toevallig al eentje weten. Mij lijkt het leuk om dit weer uit te reiken in een onderling oefenduel, of net als vorig seizoen gewoon een mix avondje. Hoeft niet, maar als jullie het leuk vinden dan graag! Ik ben voor!

    Dan nu over naar de statistieken!

    #15970

    In de volgende tabellen kun je zien dat Gerard en Gerbrand de terechte nummers 1 en 2 zijn geworden en kun je ook zien waarom Gerard uiteindelijk aan het langste eind trok. Ze hebben beide het hoogste aantal keren de hoogste score van de week, maar Gerard deed dat in de tweede helft net een keertje meer. Pascal deed ook aardig mee in de tweede helft, zeker in het aantal keren laagste score van de week waar hij er maar eentje had. Echter heft hij het laten liggen in de eerste helft. Gerbrand deed dit in de tweede helft minder met 5x tov Gerard met maar drie!

    Aantal keer hoogste score vd week:
    	     1e helft2e helfttotaal
    Gerbrand (DBVE)	4	4	8
    Gerard (DBVE)	3	5	8
    Krijn (DOSC)	4	3	7
    Pascal (FORZA)	3	4	7
    Joost (DCC-1)	4	0	4
    Winfred (DBVE)	0	2	2
    			
    Aantal keer laagste score vd week:	
                 1e helft2e helfttotaal
    Gerard (DBVE)	3	3	6
    Gerbrand (DBVE)	2	5	7
    Pascal (FORZA)	7	1	8
    Krijn (DOSC)	5	5	10
    Winfred (DBVE)	8	4	12
    Joost (DCC-1)	5	9	14
    
    #15971

    Eén categorie waar Gerard niet in uitblonk, overigens niemand echt uitblonk, wetende dat het record op 24 punten staat! De hoogste score was maar 18 punten en Gerbrand was de enige die dit twee keer haalde! Drie mensen bleven maar op 16 steken. Een teken dat onze poule erg wisselvallig was! Bij de laagste score blijft Winfred de enige die ooit nul punten haalde in een week, op zich best iets om “trots” op te zijn 😉

    Hoogste weekscore:	
                Punten:	Aantal:
    Gerbrand (DBVE)	18	2x
    Joost (DCC-1)	18	
    Winfred (DBVE)	18	
    Pascal (FORZA)	16	
    Krijn (DOSC)	16	
    Gerard (DBVE)	16	
    Totaal	92	15.3
    		
    Laagste weekscore:	
                Punten:	Aantal:
    Gerbrand (DBVE)	4	3x
    Joost (DCC-1)	4	3x
    Gerard (DBVE)	4	2x
    Krijn (DOSC)	4	2x
    Pascal (FORZA)	4	
    Winfred (DBVE)	0	
    Totaal	40	6.666666667
    #15972

    Hoe wisselvallig de poule was kun je ook zien aan de grote hoeveelheid wedstrijden waar niemand punten op haalde! Hierdoor moest ik in de meest behaalde punten zelfs scores van 16 meenemen om tot een vergelijk best/slechts te komen!

    daar blijkt namelijk uit dat zowel Forza als Game Shot vaak voorkwamen, waarbij Forza het makkelijkst te voorspellen was en de ander het slechtst. Bblitz was het slechts te voorspellen van iedereen want die zat maar 1x in de hoge punten.

    Werkelijk nog nooit zoveel wedstrijden met nul gezien en dan zitten de twee claims er nog geeneens bij!

    Best voorspelde wedstrijden:

    		            Punten:	Week:
    Di MAMAM - EEMNW	4-5	22	14
    Di *BLTZ - SMART	3-6	22	16
    Di MAMAM - HUZA2	3-6	20	22
    Di SMART - GAMSH	7-2	20	23
    Do GAMSH - DOSC 	3-6	20	26
    Vr DBVE  - MAMAM	6-3	18	3
    Do SCHU2 - GAMSH	7-2	18	9
    Wo DCC-1 - MAMAM	5-4	18	11
    Do GAMSH - HUZA2	3-6	18	12
    Wo DCC-1 - FORZA	3-6	18	16
    Wo BOURE - FORZA	3-6	18	22
    Di HIPPD - FORZA	2-7	18	23
    Vr BAZ-2 - BOURE	5-4	16	1
    Vr BAZ-2 - DBVE 	3-6	16	4
    Vr DBVE  - FORZA	2-7	16	8
    Di SMART - EEMNW	5-4	16	9
    Wo FORZA - DOSC 	6-3	16	15
    Wo DCC-1 - SCHU2	6-3	16	18
    Wo FORZA - EEMNW	6-3	16	19
    Vr DBVE  - HIPPD	6-3	16	22
    			
    			
    Slechtst voorspelde wedstrijden:
    		            Punten:	Week:
    Di EEMNW - MAMAM	5-4	0	1
    Di HIPPD - *BLTZ	4-5	0	1
    Di MAMAM - GAMSH	4-5	0	2
    Wo DCC-1 - HIPPD	4-5	0	4
    Do SCHU2 - DCC-1	6-3	0	5
    Do GAMSH - DBVE 	5-4	0	6
    Di SMART - MAMAM	4-5	0	7
    Vr DBVE  - BOURE	3-6	0	7
    Di DOSC  - BAZ-2	3-6	0	11
    Do SCHU2 - FORZA	5-4	0	11
    Wo BOURE - MAMAM	3-6	0	12
    Di DOSC  - GAMSH	3-6	0	13
    Wo HUZA2 - FORZA	5-4	0	14
    Wo DCC-1 - GAMSH	2-7	0	14
    Di MAMAM - DBVE 	6-3	0	16
    Wo BOURE - EEMNW	2-7	0	16
    Vr DBVE  - BAZ-2	3-6	0	17
    Wo HUZA2 - *BLTZ	2-7	0	18
    Vr BAZ-2 - FORZA	5-4	0	18
    Di HIPPD - GAMSH	4-5	0	21
    Di EEMNW - SMART	5-4	0	22
    Wo BOURE - HIPPD	3-6	0	24
    Wo HUZA2 - GAMSH	4-5	0	25
    Wo FORZA - *BLTZ	3-6	0	26
    #15973

    Dan blijft het nog steeds jammer dat ik geen grafiekje hier in dit berichtje kan plakken want dat is een mooi lijnenspectakel! Twee mensen hebben maar op de laatste plek gestaan en deze twee hebben beide als hoogste positie een tweede plek. Dit zijn Winfred en Pascal. De overigen hebben allemaal ergens een keertje bovenaan gestaan. Gerbrand is de enige die nooit van het podium gevallen is met een laagste positie van 3! Gerard heeft de mooiste grafieklijn met een constant wisseling van positie, maar wat kan hem dat schelen want er is uiteindelijk maar 1 plek die telt! Joost mistte net te veel voorspellingen om een rol te kunnen spelen, dus volgend seizoen gewoon een herinnering in je agenda 😉

    #15974

    Dat waren de individuele prestaties, nu naar de ploegen. Ik durf te stellen dat als ik hetzelfde nivo had laten zien als in de eerste helft dat we nu op de derde plek hadden gestaan, want wat was ik zwak de tweede helft. Mijn team verder heeft het goed gedaan want samen met Break out, na Forza de meeste overwinningen. De twee hoge nederlagen tegen onze vrienden uit Zeist deden ons de das om, maar heel erg vinden we dat niet 😉

    Geen enkele ploeg haalde hetzelfde aantal punten, al kwamen de Hippo’s met -3 het dichtste bij! Vooral de ploegen in de onderste regionen haalden meer punten in de tweede helft, met daarnaast DBVE en Break out. Die stegen dan ook de meeste posities tov de eerste helft. Hieronder kun je zelf zien hoe en wat, dan hoef ik het niet helemaal uit te schrijven 😉

    Eind	H1	+/-	Teamnaam                  Pt.	H1	H2 verschil  Winst Winst H1 Winst H2	verschil
    1	1	0	Forza	                  148	76	72	-4	19	10	9	-1
    2	5	3	Break Out Revolution	  133	62	71	9	16	7	9	2
    3	2	-1	De Smarties	          126	69	57	-12	14	8	6	-2
    4	9	5	De Bende van Ellende	  122	58	64	6	12	5	7	2
    5	4	-1	Huzaar 2	          121	64	57	-7	12	6	6	0
    6	6	0	Estrella BBlitz	          118	61	57	-4	15	8	7	-1
    7	3	-4	D.C.C. 1	          118	64	54	-10	13	8	5	-3
    8	10	2	D.O.S.C.	          117	54	63	9	16	7	9	2
    9	7	-2	Dangerous Hippo's	  117	60	57	-3	15	8	7	-1
    10	11	1	Eemcafé New Wave	  116	51	65	14	15	7	8	1
    11	8	-3	't Schuurtje 2	          107	59	48	-11	10	6	4	-2
    12	12	0	B.A.Z. 2	           98	44	54	10	9	4	5	1
    13	13	0	Game Shot	           91	42	49	7	10	4	6	2
    14	14	0	Mamamia	                   59	22	37	15	7	3	4	1
    #15975

    Zoals altijd nog even een stukje over alle ploegen, voor zover ik het nog weet 😉 Geen waarde aan hangen want het is mijn visie en zoals jullie weten ben ik niet bovenaan geeindigd.

    Forza: Terechte kampioen, maar erg kwetsbaar als de kopman Pascal afwezig is. Twee leuke avonden gehad met mooi darts. Zelf vind ik hun locatie niet leuk omdat je geen tot weinig interactie kan hebben, maar qua tegenstander jammer dat we ze niet meer tegenkomen. 1x winst en 1x verlies (beide inclusief Pascal)

    Break out: Heenwedstrijd hardstikke koud op de locatie, maar Nidjat maakte de avond. Sommigen kunnen er wellicht niet tegen maar ik vond het geweldig. Net als tegen Forza 1x winst en 1x verlies.

    Smarties: Winnaar van de outfit troffee! Heenwedstrijd was ik niet bij en warden we afgedroogd in onze beste wedstrijd qua 100+ scores. Eén speller van ons presteerde het om 8 100+ scores te gooien in zijn single, inclusief 2x een 180, maar toch de single te verliezen omdat hij hem niet checkte. In de thuiswedstrijd wonnen wij weer, dus revanche afgevinkt!

    DBVE: Onze Zeister vrienden zorgden ervoor dat het te vriendschappelijk werd waardoor wij beide wedstrijden verloren en dik ook. Ik durf best te stellen dat deze wedstrijden bepalend waren voor promotie of niet. We haalden ons nivo niet, behalve in de openingswedstrijd al werd deze keihard met 8-1 verloren (checks) Hopelijk gaan ze door en treffen we elkaar komend seizoen weer. In ieder geval hebben ze de voorspellingsbeker voor het tweede jaar op rij, al was de eerste een bonusbeker.

    Huzaar 2: Verplaatsen/omwisselen van de wedstrijd was zo geregeld, echt top. 2x winst voor ons en dike vette winst uit de gokkast! Voor de rest weinig opvallends te melden.

    Bblitz: Wat een allegaartje aan spelers en wat hadden wij het er lastig mee. Geen uitnodigende locatie en weinig sfeer. Uiteindelijk beide een keer gewonnen, maar het gevoel dat er meer inzat was groot.

    DCC1: Oude bekenden en net als bij Bblitz de punten eerlijk verdeeld. Bijzondere barkeeper, maar leuke avonden gehad! Wie weet tot volgend seizoen.

    Hippo’s: Ook oude bekenden met Pascal als favoriet. Zelfde verhaal als met Nidjat (op ander vlak), kan je er tegen of niet, maar ik vind het geweldig! Mooie baan en hopelijk volgend jaar weer in de poule.

    New wave: Gezellig team en qua leeftijden vergelijkbaar. Spelen voor de lol maar wel om te winnen. Na de uitwedstrijd bij hun ging het met mijn spel minder omdat ik iets in de set-up ging veranderen. Gaat gelukkig weer iets beter, maar dat was onverstandig.

    Schuurtje: 2x 6-3 winst en verantwoordelijk voor het mooiste moment van het jaar. John had nog nooit een 180 gegooid en promt gooit hij hem Nadat hij de dag ervoor nieuwe pijlen gekocht had. Hij juichen en iedereen high fives geven en toen hij zich omdraaide om zijn pijlen te gaan pakken vielen ze alle drie uit het bord!!! Gelukkig had de Schrijver hem al opgeschreven, maar het was hilarisch!

    BAZ: net als BBlitz een aardige mengelmoes. Persoonlijk vond ik de locatie helemaal niks, behalve de prachtige bomen die buiten stonden en dat zegt iemand die helemaal niets met de natuur heeft! Een divisie lager komend seizoen, maar mits complete sterk genoeg om snel weer terug te keren.

    Game Shot: De locatie met de mooiste baan, tenminste als de deur dicht is! Erg gezellig en wij sloten de kroeg af. Gewoon een te wisselvallige ploeg en daardoor een afzakker naar de vijfde. Wel de mooiste afsluitende bierronde van het seizoen! De tegenstander de pijl aan laten wijzen en hem dan ook gelijk met je bijdehandte kop met de eerste pijl gooien! BAM!

    Mamma Mia: de valsspelers van de poule! Ik had het nog niet eerde meegemaakt dat een ploeg -27 punten kreeg en eigenlijk gelijk een verloren seizoen speelde. Wij hebben twee leuke avonden tegen hun gehad en ik denk dat zonder die penalty het een stuk spannender onderin geweest was!

    DOSC: mijn eigen team en altijd bezig met iedereen net zoveel speeltijd te geven. Dat dit ten kostte gaat van het resultaat nemen we voor lief. Dat we daardoor punten laten liggen is maar zo. Gezien de gewonnen wedstrijden tweede en ik denk qua selectie misschien wel top 3 of 4. Mijn tweede helft dip en de verliespartijen tegen DBVE en de heenwedstrijd tegen de Smarties bepaalden ons seizoen. Twee beste wedstrijden verliezen met 8-1 en 7-2! Dat kom je niet meer te boven, als je zelf niet een paar keer met alleen de beste gaat spelen. Komend seizoen weer een nieuwe poging om op dezelfde manier toch te promoveren.

    Ik hoop dat iedereen een leuk seizoen gehad heeft, ik in ieder geval wel. Wie weet tot komend seizoen, maar in ieder geval heel hartelijk dank aan alle spelers, maar zeker de voorspellers die er weer een mooi seizoen van gemaakt hebben!

    Toedeledokie

    Krijn

    #15997

    Jippie op eigen kracht gewonnen!!!!
    De voorspellingen zijn een leuke bijkomstigheid inde competitie . De gehele competitie van 4b was een leuke en over het algemeen een gezellige poule.
    Hopelijk zijn we er volgend seizoen weer bij!!!!
    Alle deelnemers bedank ik hierbij voor een leuk seizoen en speciale dank voor Krijn voor dit extraatje.
    Ik hoop nog op een afsluiting bij jullie in Den Dolder
    Mvg Gerard

Login Registreren
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.